söndag 10 oktober 2010

igång

Nuså! Strax tillbaka på mattan igen. Körde ett styrkepass igår. Endast 7 minuters uppvärmning på crosstrainern. Orkade inte mer. Kondisen är dålig, men med bara en enda liten trång näsborre att andas igenom är det jobbigt. Styrkedelen gick bättre. Körde på tyngre än vanligt i samtliga maskiner.
100kg benpress 3set, 12 reps. Imponerande tycker jag själv. Har tidigare kört på 80 kg.
Motivationen var dock nästan på noll igår. Maken drog i väg mig. Hade det inte vart för han hade jag legat i soffan.

Idag körde vi Body Pump, jag och maken. Ett rätt kasst pass, tyckte jag, men jag körde rätt hårt, med tyngre vikter än vanligt. Jag har varit anti mot det mesta runt i kring mig de senaste dagarna. Nästäppan! Den gör mig ilsken.

Maten:
Eftersom det för mig är 0 eller 100. Svart eller vitt, så har jag struntat i vad jag ätit, eftersom jag inte kunnat träna heller. MEN, ett stor MEN, jag har inte varit särskilt hungrig eller sugen. Har ätit lite för mycket bröd. Min mamma har bakat gott bröd och jag har inte alltid orkat laga lunch... Så det har blitt nån macklunch. Ont i magen och svullen är resultatet av mackorna. Så jag har inte vägt mig i veckan.

Jag tror på Hyperdrive 3.0. Hade dock väntat mig att bli lite piggare! Men om de gör mig starkare och mindre hungrig och sugen är jag nöjd.

1 kommentar:

  1. Det var kul att träna tillsammans.... måste vi göra oftare!!

    SvaraRadera