onsdag 6 oktober 2010

plågsamt

Har nu varit förkyld - rosslat i luftrören i en vecka. Efter förra tisdagens Powerstrike pass blev jag sjuk. Inte så farligt dålig, men för dålig för att träna. Måndagen efter var jag frisk! Nästintill pigg och alert. Men vilade mig iform inför powerstriken på tisdag.
Idag pumpar jag åter nezeril och har en bricanyl i beredskap.

Härligt pass, som vanligt. Rätt mycket folk, dock lite halvtrångt. Jag orkade inte lika mycket som vanligt, men jag gjorde helt okej ifrån mig. Min artos gjorde sig påmind av att jag inte kunde sparka högre än höfthöjd :-(  Aj, aj!

Efter passet blev det Toyotarally hem och duscha och sedan Toyotarally till jobbet. Eftersom jag inte sovit något på dagen tänkte jag att det vore bra att ladda ett nattjobb med en powerstrike. Fram till 03.15 jobbade jag lika hårt på avdelningen som på powerstriken. Torka spya, koppla syrgas, operationsbädda, tempa, kolla blodtryck, puls och saturation, tömma sopor, prata med doktorn, ta venprover och kolla blodsocker. Hade ett bra tempo för att inte ha sovit något på dagen. Kanske lite tackvare Hyperdrive 3.0.

Kan inte utvärdera Hyperdrive än. Började med dom när jag var lite krasslig så jag har inte sett någon effekt på träningen. Men jo, piggare är jag. Svårt att sitta stilla, måste göra massor, på samma gång. Helst träna! :-) En bra effekt. Vissa har svårt att somna på den, men jag är så slutpumpad av de effektiva dagarna som blir av dessa att jag däckar och sover medvetslös innan kl 22 varje kväll. Lite trist, enligt min man.

Ny utvärdering på Hyperdrive kommer förhoppningsvis inom en vecka.

2 kommentarer:

  1. Inte slarva med sömnen! Aja, baja!!!/Doris

    SvaraRadera
  2. Nejdå. Undrar om jag ska summera veckans sömntimmar?! Efter jobbnatten sov jag 8-17 och sedan 21-6.30. Det blir många timmar. :-)

    SvaraRadera