torsdag 21 oktober 2010

Toppendag!

Dagen har varit toppen! Gjort göttig såromläggning, lindat ben, givit intramuskulär injektion (med beröm av mottagaren), bedömt utslag och gjort hälsoundersökningar. Men det roligaste av allt vad dagen hade att erbjuda; en motiverad man som vill sänka sitt blodtryck och gå ner i vikt! Jag fick skriva ut Fysisk Akivitet på Recept (FAR) och boka tid för uppföljning. Karln hade goda förutsättningar för att lyckas, men var i dagsläget i rätt uselt skick. Ska bli intressant att följa honom. "Kan jag så kan han!" Det borde jag ha sagt.

Har haft en tung arbetsvecka och låg motivation till träning. Men jag har tagit mig till gymmet i allafall.
I måndags blev det pump. Besviken på mig själv över att jag ALDRIG kommer ihåg att jag ALLTID ska ha minst 5 kg på varje sida. Hur kan jag glömma? Varje gång!
I tisdags körde jag Powerstrike, slog mot en assnygg kille. Riktig hottie! ;-) Slog hårt ändå. Puls på minst 200.

Igår blev det städning hemma. Var orolig att lukten från matresterna under bordet skulle sprida sig längs hela radhuslängan och väntade på ett besök från hälsovårdsnämden. Men idag blev det styrketräning. Hade planerat kondition 60 minuter (cross, rodd och löp), men med en fet binda i brallan och pms kändes det inte bekvämt. Kände mig som en förvuxen jättebebis (abnorm) alternativ gravt inkontinent mormor. Inte bra! Förstörde lusten, på alla sätt och vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar