söndag 17 oktober 2010

ZUMBA FOR '1 GOAL'- SHAKIRA'S WAKA WAKA



Har längtat i månader efter att få testa Zumba, sett det på TV-shop på nätterna och funderat på att köpa DVDn, men har för ont om utrymme framför TVn till att utföra dessa rörelser.
Jag var först att boka detta pass på mitt gym!
När dagen idag och tiden var inne var jag sur, butter och inåtvänd relaterat till olika orsaker hemma. Lusten för Zumba försvann och efter 15 minuter på passet tänkte jag gå. Men nångång under minut 16 så kom glädjen och lusten! Fy fasen så kul det var! Svettigt, flåsigt och mjölksyra.

Har letat på Youtube efter zumba och Nina Miskovsky för att ni skulle få en liten blick på vad det var. Men jag hittade inte så mycket med kvalité...
Grymt roligt var det i alla fall. Nu behövs en zumba instruktör och det blir inte jag.

... en gång i tiden, gick jag en liten instruktörsutbildning i "aerobox" och jag hade senare, långt senare ambitionen att starta en "mamma-aerobics" i kyrkans gymnastiksal, på några mammors begäran.
"Barn-Zumba" ska googla på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar