måndag 25 oktober 2010

Trivselträning

Huvudvärk från hell! Idag igen. Har haft migränliknande huvudvärk 2 ggr den här månaden, brukar klara mig med 2 per år. Huvudvärk nästan varje dag, mer eller mindre. Misstänker Hyperdrive...
Synd, för de ger sån effekt nu. Tar en tablett på morgonen plus en på e.m, innan träning. Det ÄR skillnad på både styrka och flås med och utan tabletten.

Jag har klagat lite på utebliven mjölksyra och minimalträningsvärk. Jag har märkt resultat, dock inte mer än -0.8 på vågen, men det känns på brallerna. Tränande med min vän R idag och hon klagade på min "trivselträning". "Försök med tyngre vikter!" "Har du provat mer än 100 kg i benpress?"
Jag tar i så jag håller på bajsa ner mig när jag kör benpress 100kg. Men testade i allfall:
120kg benpress. 3set*12 reps.
Tjusigt! Och risken för att jag ska bajsa på mig kändes lika stor som vid 100 kg. Men nu kom mjölksyran i allafall. Plus ett litet skrik på slutet som en extra bonus.
Ökade också på upper back från (förra gången) 25 kg till 37,5 kg.

4 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat!!..... Roligt när man ökar i styrka bara sådär!! ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja det är kul! Får se hur det går idag, utan Hyperdrive...

    SvaraRadera