lördag 11 september 2010

Dag 1

Har nystartat åter igen, på en nystart. Köpte ett gymkort på ett nytt gym i maj, för att göra en nystart efter den förra misslyckade nystarten på det gamla gymmet. Efter att inte ha tränat på det nya gymmet mer än 1 gång/månad följde jag L-G Skoogs löpskola från Blossom. Den hänger på min toalett vägg för att påminna mig om varje dag som jag inte springer, eller är fysiskt aktiv på något annat sätt. Nu nystartar jag den här nystarten med en blogg.
Följer mina instuktioner som jag fått av en mycket bra instruktör på mitt nya gym. Samt lägger till kunskapen om löptekniken från L-G Skoogs löpskola.

Fettförbränning
2 pass/v om 40 min vardera. Valfritt antal maskiner. Intervallprogram.

Styrketräning
Max 2 set om max 12 reps - därefter höj vikten!
-Sittande benpress
-Latsdrag
-Bröstpress
-Axelpress
-Sittande ryggresning
-crunches i maskin
-armbågsstående stabilitetsövning m boll
-sidliggande bäckenlyft

Allt förbrännande utöver detta ger en stor stjärna (eller kors i taket).

När jag då springer så tänker jag på (enligt Skoog) att fokusera på fotisättningen; häl - utsidafot - in över tårna. Inte ta för stora steg. Foten ska vara på väg tillbaka när man sätter i den i marken.
Slappna av i axlarna, armarna i 90 graders vinkel med mjuka nävar.
Fokuserar på höfternas läge. Inte svanka, inte luta framåt. Tänker på att springa med könet före (som Persbrant).

Kan inte misslyckas nu!

1 kommentar:

  1. haha vad roligt!! Berättade för pappa, han blev skitglad :D

    SvaraRadera