torsdag 23 september 2010

en liten depp

Gårdagen blev en vilodag, ofrivilligt. Hade så mycket måsten på stan igår  som jag bara skjutit upp och en kväll med föräldrarmöte. Inget utrymme för träning.
Lite lessen över alla dom där jäkla måstena. Men blev gladare då jag träffade en vän på stan som jag inte träffat på ett tag. Vi tog en spontanfika. I kön fram till kassan bestämde jag mig för bara en kaffe. Vanligt husmanskaffe. Billigt och kalorifattigt. Ska jag fika så ska det vara planerat.

 Hade ju ätit en bra lunch (omelett). Men precis när jag kom fram och skulle beställa så tänkte jag "Guuud vad duktig jag är som väljer endast en kaffe, fast det är så synd om mig som är på stan och uträttar tråkiga ärenden." Så istället för att trösta mig med en kaka som jag vanligtvis brukar göra, så belönade jag mig med en bit hallonpaj istället.

När jag hade ätit upp min hallonpaj (det gick snabbt) blev jag så lessen så åt jag upp min väns bakade potatis med räkröra. Salladen till slank också ner. "Oj du var hungrig!" sa hon. Men det var jag inte. Jag var lessen - jag hade ätit en hallonpaj, med kokos, vit choklad och vispgrädde.

1 kommentar:

  1. Man ska planera slisket och njuuuuuta av det. Annars låter man bli. Så gör jag hela tiden. I wish. /Doris

    SvaraRadera