måndag 20 september 2010

wow

Häftigt vilken energi man har ibland!
Idag har jag varit skittrött. Hela dagen! Känt mig febrig, sjuk.
För att orka med en halvdags föreläsning på engelska var jag tvungen att ta en snus. Eller, alltså jag tog 4 snusar mellan kl 13 och kl 16. För att hålla mig vaken. Men jag snusar inte, annars.

Körde 35 min cross, fatburner programmet, som intervall, fast med längre intervaller och 1000m rodd (ca 5min) och jag hade så mycket energi över. Tyvärr kunde jag inte hålla på hur länge som helst eftersom jag skulle handla på vägen hem.

Väl hemma hade jag energi kvar och gjorde 52 armhävningar. PÅ TÅ!!! Jag tror inte ens jag orkat göra 5 tidigare. Min instruktör hade i och för sig sagt att om jag kör plankan på boll några veckor skulle jag kunna göra armhävningar på tå. Och jag orkade nästan hur många som helst! WoW! Det var häftigt.

Frukosten bestod som vanligt av havregrynsgröt men med söt pannkakssylt för att mammas hemkokta mycket lättsockrade lingonsylt var slut. Tryckte i mig barnens rostade mackor (2 st) som dom inte gillade. Och fy f*n vad ont i magen jag fick. Och vad snabbt jag blev hungrig, långt innan lunch.
Pastasallad med kyckling o rhode island dressing till lunch (kunde skippat pastan, men det är fult att lämna).
Fisk o tomatsoppa med räkor till middag.
och nu efter träning blåbär och keso, en lagom portion.

Jo, på dagarna dricker jag 4-5 koppar kaffe, med lite mjölk i. Idag slank 2 kolabitar ner också till eftermiddags kaffet. För att höja blodsockret en stund och hålla mig vaken på föreläsningen.

Nu ska jag göra några situps innan jag färgar håret och går och lägger mig.
Imorgon får jag förhoppningsvis nya träningskläder som jag beställt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar