söndag 26 september 2010

gårdagen

Igår blev det ett STEPpass på morgonen. Njaaa! Instruktören var inspirerande och snygg. Det är viktigt! ;-)
Men jag sög! Funderar på att ge det en chans till. Det var 15 år sen jag gick på step och det hade inte utvecklats på nåt sätt. Inte ens musiken, vilket var rätt kul! -90 tals disco a'la Dj Bobo, Mr President och sånt.

Svettades som en gris, vilket är ett gott tecken. Men jag tror det var mest för att hjärnan arbetade så hårt.

60 min step. Thats it.
Havregrynsgröt till fulle, ingen lunch - ajdå! Popcorn och lite varma chips till mellis på bion.
Biff och bönsallad till middag. Skitgott och nyttigt;
Lövbiff i strimlor,
tunt skivade morötter,
ruccola,
gurka,
rödlök,
persilja,
vitlöksvinegrett.

Ahlgrensbilar (sura o salta) och en polka chokadkaka, som hela familjen delade på.
Barnen fick faktiskt mest!

Idag är en fika inplanerad. Vi är ett gäng mammor och pappor som har träffats i 8 år. Vi mammor träffades på vattengympa för gravida och fortsatte hålla kontakten. Mycket trevliga träffar och alla bakar så gott (utom jag då). Men jag ska begränsa mig i fikandet.
Känner nu att jag kunde ha skippat biosnasket igår!

Längtar till tisdag!

1 kommentar:

  1. Gjort är gjort. I morgon en ny dag. Du är sååå duktig! Jag gjorde en sjukt god soppa av det jag råkade ha i en tom kyl, på 5 minuter: Krossade tomater, lök, morot, getost och cashewnötter. Åsså goa kryddor. Mums!/Doris

    SvaraRadera