måndag 27 september 2010

PuMp

Hemkommen från ett pump-pass och det sved i låren när jag gick! Lycka!
Fruktansvärt trångt i salen, det var INTE kul. Men jag körde hårt på mitt lilla område ändå.
Ny instruktör (för mig) och hon var bra. Kul också var att killen som har mina favoritpass Powerstrike stog framför mig och höll lite koll på mig.

Alltså, jag har tränat pump i typ 10 år. Varit på 10 olika pump-teknik pass, för att inte göra fel och skada sig. Men den här killen tyckte att jag skulle "stå höftbrett isär". Vilket jag tyckte att jag gjorde, och alltid har gjort. Jag har faktiskt ordentligt breda höfter ju! Men han fick mig att flytta in fötterna i alla fall och jag känner att IMORN KOMMER JAG ATT HA TRÄNINGSVÄRK I RYGGEN! :-)

Har jättesvårt att få till ryggmusklerna i maskinerna i gymmet och på pumpen ger det inget heller. Förän nu! YES! Apropå maskinerna så är det svårt med vissa muskler, axlar och skuldror tex. Jag har några övningar som jag gillar med hantlar, men jag vågar mig aldrig till den avdelningen. Den skrämmer mig.


Dagens frukost; 2 ägg o en knäcke. Kaffe också, så klart.
Lunch; Tjockt lager gravad lax på en knäcke och 2 ägg (mycket ägg o knäcke idag)
Middag; kyckling och ris
Och nu en liten skål med Wasas nya flingor, typ brödbitar, mjölk och banan.
Lite för mycket kolhydrater känner jag.

Har beställt en ny sportBH på gymgrossisten plus kapslar med något effektivt fettförbrännande, prestationshöjande. Gott! :-)

4 kommentarer:

  1. Fettförbrännande, prestationshöjande? Att du går på sånt! Jag är djupt imponerad av din ork och ditt slit. Jag sitter mest framför datorn eller ligger framför tv:n. Hur många kalorier bränner man på det?/Doris

    SvaraRadera
  2. Jodå, jag har testat sånt där förut och det är riktigt bra, det funkar. Men dyrt! Så jag kör det som en kickstart.
    Du går ju på gympa väl?! Och ditt jobb är väl inte så himla stillasittande?!
    En anledning till detta är att jag nångång kanske skulle vilja söka till ambulansen, eller helikopter. Då måste jag vara i något bättre kondition än nu.

    SvaraRadera
  3. Hej.

    kan tänka mig det. De accepterar väll inte BMI under 40? Så vart de här om ja inte minns helt fel.

    Men skönt du lyckats på egen hand. Det är de inte alla som kan så du ska vara stolt över det! :)

    kram

    SvaraRadera
  4. Jo, iofs, men däremellan gör jag ingenting. /Doris

    SvaraRadera