torsdag 16 september 2010

igen

Varje gång jag tar mig till gymmet är det en stor bedrift för mig.
Idag gjorde jag det igen!

När man försöker skaffa sig en vana, eller bryta en ovana tar det 21 dagar innan man har fått in vanan. 21 dagar ska jag väl lyckas med. Under 21 dagar, ta mig till gymmet 3 ggr/v. Idag är det torsdag och jag har gjort 3 pass, för längesen ;-)

Körde crosstraining idag. Intervall. Målet var 40 minuter, men jag orkade bara 30. :-( Fick dessutom stanna 3 ggr. Inte riktigt i form. Åt frukost vid 7. Tränade vid 11.30 (somnade på bussen till gymmet), utan energiintag däremellan. Gissar att det beror på det. Kunde klämt i mig en banan, eller helst en dyr proteindrink?

Okej, 30 minuter cross, intervall. Löpband 10 min - hasighet 6km/h. Lutning 3-9%. Inte så dåligt ändå.
Plus planka på boll och sidoplanka. Ca 3 ggr 10 sek.

Frukost - Havregrynsgröt
Lunch - räkomelett m ost (på 2 ägg o en skvätt mjölk)
Till middag planeras lasagne. Jag är en mästare på lasagne. Har därför inte gjort det på år! Äter hejdlösa portioner av den. Blir en utmaning ikväll att hålla sig till EN normal portion! :-)


Det står en bit kanelkaka framme på bordet, som jag bakade igår, på barnens begäran. De åt. Jag smakade en LITEN bit. Den frestar mig inte ens.

Och frukt är godis!

1 kommentar: